کارت کیملیک ترکیه

کارت کیملیک ترکیه

کارت کیملیک ترکیه؛ کارتی است که نشان‌دهنده اقامت قانونی اشخاص در ترکیه است. همانطور که می‌دانید هموطنان ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا، می‌توانند در هر 180 روز، 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند. اما اگر قصد اقامتی طولانی‌تر و یا زندگی در ترکیه را داشته باشید، باید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید، تا برای شما کارت اقامت ترکیه (کیملیک کارت) صادر شود. در ادامه به بررسی نحوه دریافت و هزینه کیملیک ترکیه و جرایمی که در صورت عدم دریافت کیملیک با آن مواجه خواهید شد، اشاره خواهیم کرد.

برای «دریافت مشاوره رایگان» و بررسی تخصصی وضعیت اقامتی شما جهت دریافت کیملیک ترکیه، همین حالا با مشاوران ما در واتساپ تماس بگیرید.

کیملیک ترکیه چیست؟

به کارت تشخیص هویت در کشور ترکیه کارت کیملیک (Tc kimlik kartı) گفته می‌شود. کارکرد این کارت همانند کارت ملی در ایران است. بر روی این کارت‌ها یک شماره 11 رقمی وجود دارد که به آن کیملیک نوماراسی یا شماره کیملیک می‌گویند. و کارکردی مانند کد ملی در ایران دارد. این شماره برای کارت اقامت اتباع خارجی با عدد 99 شروع می‌شود. همانطور که عکس کیملیک ترکیه را در ابتدای مقاله مشاهده کردید، بر روی کارت اقامت، شماره کیملیک، نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، نام پدر و مادر، تاریخ اعتبار، شهر محل سکونت و دلیل اقامت نوشته شده است.

توجه داشته باشید!
در صورت اخذ نکردن کارت کیملیک، و شناسایی شما توسط پلیس، از ترکیه دیپورت خواهید شد. و یا در هنگام خارج شدن از ترکیه، باید به ازای روزهایی که بدون داشتن اقامت در ترکیه اقامت داشته‌اید، جریمه پرداخت کنید.
 

شرایط دریافت کارت کیملیک ترکیه

برای دریافت کارت کیملیک باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

  • اجاره کردن خانه جهت دریافت اقامت توریستی ترکیه
  • خرید ملک مسکونی
  • پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه جهت دریافت اقامت دانشجویی
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • ازدواج با یک شخص ترک
  • داشتن پیشنهاد کاری معتبر در کشور ترکیه

مزایای کارت کیملیک

از مزایای کارت اقامت ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتتاح حساب بانکی
  • به نام کردن قبوض آب، برق و گاز منزل مسکونی
  • دریافت اشتراک اینترنت خانگی
  • ثبت نام در مدارس برای افراد زیر 18 سال
  • ورود و خروج بدون محدودیت به کشور ترکیه
  • تبدیل و یا اخذ گواهینامه ترک 
  • شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های رایگان ایسمک (موسسه‌های آموزشی رایگان شهرداری)
  • دریافت سریع و راحت ویزای شینگن
  • بهره‌مندی از پزشک رایگان خانواده

مراحل دریافت کارت کیملیک ترکیه

برای دریافت کارت اقامت ترکیه ابتدا باید بیمه سلامت ترکیه را خریداری کرده، و پس از آن در سایت اقامت برای ثبت فرم راندوو ترکیه اقدام کنید. سپس در زمان مقرر به اداره مهاجرت مراجعه کرده، و مدارک خود را تحویل دهید. بعد از تایید شدن درخواست اقامت، کارت برای شما ارسال خواهد شد. مراحل دریافت کارت اقامت ترکیه را در تصویر مشاهده می‌کنید.

مراحل دریافت کارت اقامت ترکیه

مدارک مورد نیاز برای کیملیک ترکیه

مدارک لازم برای دریافت کیملیک عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر (مدت زمان اعتبار پاسپورت حداقل 5 ماه باشد)
  • عکس پرسنلی زمینه سفید 4*6 (نسخه دیجیتال)
  • بیمه سلامت ترکیه
  • شماره تلفن همراه و آدرس ترکیه
  • اجاره‌نامه نوتر شده
  • فتوکپی سند خانه اجاره شده
  • برگه تثبیت آدرس (نوماراتاژ)
  • گواهی ولادت برای افراد زیر 18 سال
  • قبض پرداختی (هزینه صدور کارت و حق خاک)

هزینه دریافت کیملیک ترکیه

هزینه دریافت کارت کیملیک، شامل سه بخش می‌شود. بخش اول، هزینه بیمه که با توجه به سن افراد و یکساله یا دوساله بودن بیمه‌نامه متغیر است. بخش دوم، حق صدور کارت معادل 356 لیر و ثابت است. بخش سوم، هزینه حق خاک که برای کیملیک یکساله 80 دلار و برای کیملیک دوساله 140 دلار است. حق خاک برای افراد زیر 18 سال، در اقامت یکساله و دوساله به صورت نیم بها محاسبه می‌شود.

پیگیری کارت کیملیک

برای پیگیری کارت اقامت ترکیه، بعد از تحویل مدارک در روز راندوو، با مراجعه به سایت رسمی اقامت، می‌توانید از وضعیت پرونده اقامتتان خبردار شوید. همچنین در صورتی که مدارک شما ناقص باشد، و یا پرونده شما رد و یا تایید شود، در این سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای پیگیری کارت کیملیک، کافی است اطلاعات خود را در سایت وارد کنید تا نتیجه را به شما اعلام کند.

پیگیری کارت کیملیک ترکیه

چه زمانی اقدام به پیگیری حضوری کارت کیملیک کنیم؟

در صورتی که بعد از 30 روز از تحویل مدارک به اداره مهاجرت (اداره گوچ)، پیام تایید درخواست اقامت برایتان ارسال نشده باشد، و در سایت اداره مهاجرت نیز نتیجه آن ثبت نشده باشد، می‌توانید به صورت حضوری به همان اداره مراجعه کنید. در هنگام مراجعه باید پاسپورت و برگه‌ای که در روز تحویل مدارک به شما داده‌اند را همراه داشته باشید. 

مدت زمان صدور کارت کیملیک

بعد از تایید شدن درخواست اقامت، با توجه به شهر محل سکونت، ارسال کارت بین یک هفته تا یک ماه زمان خواهد برد. در بیشتر اوقات بارکد پست برای شما ارسال نمی‌شود و در نتیجه نمی‌توانید از طریق سایت اداره پست وضعیت کارت خود را پیگیری کنید.

نحوه ارسال کارت اقامت ترکیه

کارتهای صادر شده از طریق شرکت پست ترکیه PTT به آدرس منزل شما فرستاده می‌شود. در صورتی که در منزل حضور نداشته باشید یا پستچی آدرس شما را پیدا نکند، باید به نزدیک‌ترین شعبه PTT منزلتان، با به همراه داشتن پاسپورت مراجعه و کارت خود را دریافت کنید. بعد از دریافت کارت، باید اقدام به ثبت آدرس محل سکونتتان در اداره نفوس ترکیه کنید.

اداره پست PTT برای دریافت کارت اقامت ترکیه

انواع کارت اقامت ترکیه

کارتهای اقامت در ترکیه به پنج گروه تقسیم می‌شوند. کارتهای اقامت موقت، کارت اقامت دائم، کارت اقامت دانشجویی، کارت اقامت خانوادگی و کارت اجازه کار. کارتهای اقامت موقت، دانشجویی و خانوادگی از لحاظ ظاهری به یک شکل هستند. تنها فرق آنها ذکر شدن دلیل دریافت اقامت است که در پشت کارت نوشته می‌شود. در ادامه انواع کارت کیملیک ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

کارت اقامت موقت

کارتهایی هستند به رنگ صورتی، و برای کسانی که اقامت توریستی، اقامت از طریق خرید ملک، اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت درمانی، اقامت تحقیقاتی و اقامت از طریق آموزش زبان ترکی را دریافت کرده‌اند صادر می‌شود.

کارت اقامت دائم

این کارت طوسی رنگ برای کسانی است که به مدت هشت سال، و بطور مداوم در ترکیه اقامت داشته‌اند. منظور از اقامت مداوم، حضور مداوم شخص در ترکیه نیست، بلکه تمدید مداوم کارت اقامت است.

کارت اقامت دانشجویی

این کارت صورتی رنگی است و تنها برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه، که به صورت روزانه و یا شبانه در حال تحصیل هستند صادر می‌شود. این کارت به دانشجویان رشته‌های پیام نور تعلق نمی‌گیرد. نکته مهم این است که به اقامت دانشجویی به اشتباه، اقامت تحصیلی هم می‌گویند. اشتباه بودن آن به این دلیل است که این نوع کارت اقامت، تنها برای دانشجویان دانشگاه‌ها است و نه برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان.

کارت اقامت خانوادگی

این کارت برای افرادی که با شهروندی از ترکیه ازدواج کرده‌اند صادر می‌شود. بعد از سه سال از دریافت این کارت، می‌توان برای شهروندی ترکیه اقدام کرد.

کارت اجازه کار

این کارت آبی رنگ است و برای افرادی که توانسته‌اند در ترکیه مجوز کار دریافت کنند صادر می‌شود. مدت اعتبار آن به طور معمول شش‌ماهه و یا یکساله است. این مجوز فقط مختص به کار کردن در شرکتی است که شما از طریق آن موفق به دریافت کارت اجازه کار شده‌اید. افرادی که اجازه کار دریافت کرده‌اند، نیازی به تمدید کارت اقامت ندارند.

تورکواز کارت

این کارت فیروزه‌ای رنگ است. کارت تورکوآز نشان‌دهنده اقامت دائم ترکیه است. مهمترین ویژگی این کارت دارا بودن اجازه کار، همزمان با اجازه اقامت است. با دارا بودن این کارت، همسر و فرزندان شما هم دارای کارت تورکواز خواهند شد. برای دریافت اجازه کار یا همان چالیشما ایزنی ابتدا باید اقامت معتبر شش‌ماهه داشته باشید. و اجازه کار شما تنها برای شرکتی است که از آن طریق درخواست اجاره کار داده‌اید. اما وقتی که کارت تورکوآز را دریافت می‌کنید، از ابتدا اجازه کار برای هر شرکتی را دارا خواهید بود.

تورکواز کارت

به عبارت دیگر، تورکواز کارت، کارتی است که به فرد حق کار و اقامت نامحدود در ترکیه را می‌دهد. شما با دارا بودن این کارت می‌توانید به عنوان کارفرما و یا به صورت مستقل در ترکیه کار کنید. معاملات مربوط به موضوعاتی مانند اقامت، مسافرت، سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های تجاری، ارث، تحصیل و انتقال اموال منقول و غیرمنقول شما در ترکیه مطابق با قوانین مربوط به شهروندان ترکیه انجام می‌شود. همچنین دارندگان این کارت از انجام خدمت سربازی در ترکیه معاف هستند.

تورکواز کارت برای خانواده

در صورت درخواست دارنده تورکواز کارت (کارت فیروزه‌ای)، برای همسر و فرزندان خردسال وی نیز کارت خویشاوندی صادر می‌شود. از کارت صادر شده خویشاوندی می‌توان به عنوان کارت اقامت استفاده کرد. و این کارت جایگزین اجازه اقامت برای خویشاوندان است. مدت زمان اعتبار کارت خویشاوندی برابر است با مدت زمان اعتبار تورکواز کارت اصلی. در صورت باطل شدن تورکواز کارت اصلی، کارت صادر شده برای خانواده وی نیز باطل خواهد شد.

ابطال تورکواز کارت

بعضی از مواردی که باعث ابطال تورکواز کارت می‌شوند عبارتند از:

  • از شروع تاریخ اعتبار تورکواز کارت؛ اگر در مدت زمان شش ماه به ترکیه وارد نشوید، یا برای بیش از دو سال در خارج از ترکیه بدون هیچ گونه وضعیت اضطراری اقامت داشته باشید، کارت شما ابطال خواهد شد.

  • اگر تشخیص داده شود که اطلاعات و اسناد نادرست یا گمراه کننده‌ای برای دریافت این کارت ارائه داده‌اید.

  • اعلام وزارت کشور مبنی بر اینکه دارنده تورکواز کارت، طبق قانون شماره 6458 اجازه ورود به ترکیه را ندارد.

  • در صورت اعلام موسسات و سازمان‌های دولتی مربوطه، مبنی بر نامناسب بودن کار در ترکیه از نظر نظم، امنیت و بهداشت عمومی، کارت ابطال خواهد شد.

نحوه تمدید کارت اقامت ترکیه

در صورتی که قصد تمدید کارت اقامت را دارید، باید 60 روز مانده به پایان اعتبار کارت کیملیک، برای تمدید آن اقدام کنید. و دوباره همان مراحل دریافت کیملیک را انجام دهید. در مقاله تمدید کیملیک ترکیه، شرایط، نحوه دریافت و نکات بسیار مهم تمدید کارت اقامت به خوبی توضیح داده شده است.

گم کردن کارت کیملیک

در صورت گم کردن کارت کیملیک، حتما به اداره مهاجرت شهر خود مراجعه کرده و گم شدن کارت را به آنها اطلاع دهید. آنها با توجه به وضعیت اقامتی شما، راهنمایی‌های لازم را انجام خواهند داد.

سوالات متداول در زمینه کیملیک ترکیه

کارت کیملیک ترکیه چیست؟

به کارت شناسایی افراد در کشور ترکیه کارت کیملیک یا کارت اقامت گفته می‌شود.

مدت زمان صدور کارت کارت اقامت چقدر است؟

در صورت تایید پرونده اقامتی، حداکثر تا یک ماه باید کارت کیملیک برای شما ارسال شود.

چگونه برای درخواست کارت کیملیک ترکیه اقدام کنیم؟

با مراجعه به سایت اقامت باید فرم راندوو ترکیه را پر کرده و سپس طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

چطور متوجه تایید و یا رد درخواست کیملیک شده و آن را پیگیری کنیم؟

با مراجعه به بخش پیگیری سایت اقامت ترکیه که لینک آن را در مقاله قرار داده‌ایم، می‌توانید وضعیت درخواستتان را پیگیری کنید.

4.8/5 - (472 امتیاز)
اشتراک گذاری:

70 در مورد “کارت کیملیک ترکیه”

  1. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگر ما توی ترکیه خانه اجاره کنیم و کیملیک کارت موقت بگیریم و حساب بانکی باز کنیم بعد از اتمام اعتبار کیملیک کارت حساب ما بسته می‌شود یا نه

  2. با سلام
    آیا با کیملیک کارت امکان وریفای گوگل ادسنس هست یا اینکه حتما باید پاسپورت ترکیه داسته باشیم؟ آیا کسانی که اقامت ترکیه رو گرفتن ولی شهروند نیستند و پاسپورت ندارن میتونن با کیملیک کارت در گوگل ادسنس با کیملیک وریفای کنن؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، برای ادسنس باید حساب بانکی داشته باشید. در صورت تمایل برای باز کردن حساب بانکی، می‌توانید در واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید.

      1. بله چیزهایی که مورد نیازه میدونم ولی سوال من این بود که در هنگام وریفای گوگل ادسنس میشه از کیملیک استفاده کرد یا حتما باید پاسپورت باشه؟

        1. مشاور ارشد اقامت

          برای تایید به پاسپورت و کیملیک نیازی نیست. به حساب بانکی نیاز هست.

  3. سلام وقت بخیر
    برای دریافت کیملیک اقدام کردم. نتیجه ارزیابی مثبت هست ولی هنوز کارت رو دریافت نکردم. در این حالت امکان خروج از ترکیه رو برای یک ماه دارم؟

  4. سلام و خسته نباشید. شما اطلاع دارید که قرار هست قوانین دریافت کیملیک ترکیه در سال 2023 تغییر کند یا خیر؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، معمولا تغییر قوانین در سه ماهه نخست سال جدید اعلام می‌شود.

  5. سلام. همسرم در تیرماه به همراه دو فرزندم برا تمدید اقدام کرده بودند و اقامتشان در ۴ شهریور وقت کیملیکشون تموم میشه، ولی الان یه هفته هست که اسمس اومده که پرونده پوزتیو هست، و من از سایت اداره گوچ قسمت پیگیری، نگاه کردم. اونجا تاریخ شروع و پایان اقامت زده، مثلا برای دختر و پسرم آخر آبان و برای همسرم بهمن ماه زده، سوالم اینه که آیا این تاریخ ها فعلا روی برگه مراجعات روی سایت، دقیقا همون تاریخ روی کیمیلیک خواهد بود، یا نه؟ و چرا تاریخ اقامت بچه ها و پدرشان فرق داره؟ و ما میخوایم یه سر به ایران بزنیم میتونیم با اون برگه تو سایت که بارکد داره از کشور خارج بشیم، و چقد مهلت داریم برگردیم ترکیه؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، پاسخ‌های شما؛ دقیقا تاریخ کیملیک خواهد بود. با برگه‌ها می‌توانید تشریف ببرید به ایران.

  6. سلام وقتتون بخیر. من میخواستم ببینم من و خانوادم‌ که تازه اومدیم ترکیه و هیچ اقدامی نکردیم برای دریافت کیملیک و هزینه خرید خانه رو هم نداریم و امکان تحصیلم که نیست با این شرایط چطور میشه که کیملیک گرفت؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقت شما هم بخیر، از شرایط شما اطلاع دقیقی نداریم، با این حال می‌توانید برای توریستی اقدام کنید اما شانس بسیار کمی دارید و همچنین از طریق ثبت نام در کلاس زبان.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، هزینه بیمه رو می توانید پس بگیرید اما حق خاک رو خیر.

  7. هادی حسینی

    سلام وقتتون بخیر.من کیملیک خودم را 2019 گرفتم و گم کردم دیگه نرفتم سراغ اش الان میتوانم برم اقدام کنم آیا اون کیملیک قبلی من را میدهد ؟

      1. هادی حسینی

        ببخشید دوباره مزاحمتون شدم.الان از مدت کیملیک که گم کردم 3سال گذشته.میترسم برم اقدام به کیملیک قبلی خود کنم و دیپورتم کند ؟

        1. مشاور ارشد اقامت

          سلام وقتتون بخیر، خواهش می‌کنم، اگر مدت اعتبار کارت شما تمام شده و غیرقانونی در ترکیه مانده‌اید، متاسفانه دیپورت خواهید شد.

  8. سلام .من هشت روز پیش وقت راندوو برای تمدید کیملیک داشتم و مدارکم را تحویل دادم ولی هنوز برایم پیام نیومده تو سایت هم بررسی کردم میگه هنوز بررسی نشده و من عجله دارم چون مسافرت باید برم برای سه ماه اینجا نمیتوانم باشم ایا کاری میتونم بکنم یا باید صبر کنم و در صورتی که مجبور به خروج شوم با استفاده از مجوز نود روزه میتونم وارد شم و تکلیف کیملیک صادر شده‌ام چه میشود ممنون از پاسختون

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، تا زمان مشخص شدن نتیجه درخواست نباید از ترکیه خارج شوید. در صورت خروج، پرونده شما ابطال خواهد شد.

  9. سلام خوب هستید؟ ما اینجا خونه داریم و اقامت هم گرفتیم منتها پسر من به تازگی 18 سال رو رد کرده و شنیدم دیگه از روی خونه نمیتونه اقامت بگیره درست هست؟ حالا از چه طریقی می تونیم براش اقامت بگیریم؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، بهترین روش برای ایشون تحصیل در دانشگاه است. در صورت تمایل با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، از طریق خرید ملک و یا تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، اگر مدارکتون آماده باشه حدود دو هفته و یا سریعتر.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، مبالغ ثابت است، اما به علت اینکه حق خاک با قیمت دلار روز محاسبه می‌شود جمع هزینه‌ها متغیر است.

  10. شیوا کوثری

    سلام خسته نباشید دوست عزیز
    من بهمراه همسر و بچه ۶ ماهه ۱۲۹ روز قبل به استانبول اومدیم ولی کارت اقامت نگرفتیم
    حالا میخوایم یه سفر یه ایران بریم. آیا بعد از پرداخت جریمه مجددا میتونیم به استانبول برگردیم که در خواست اقامت بدیم؟
    و سوال دوم که آیا کودک ده ماهه مشمول جریمه میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، بله با پرداخت جریمه می‌توانید به ترکیه برگردید. جریمه فرزندتون هم نیم‌بها محاسبه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله حق خاک ترکیه را مطالعه بفرمایید.

      1. شیوا کوثری

        با تشکر از راهنمایی و کمکتون بزرگوار. سوال دیگه ای داشتم که آیا بعد از پرداخت جریمه و سفر به ایران بعد از ده روز مجددا به ترکیه برگردیم ؟ یا بعد از سه ماه اقامت در ایران اجازه ورود به ترکیه رو خواهیم داشت؟؟

        1. مشاور ارشد اقامت

          خواهش می‌کنم، اگر به دوستان ما در واتساپ پیام بدهید راهنماییتون می‌کنند.

  11. در قسمتی که مراحل گرفتن کیملیک ترکیه رو نوشتید بعد از تحویل مدارک، چطوری از نتیجه با خبر بشیم؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، از طریق لینکی که در قسمت پیگیری کارت اقامت ترکیه گذاشته شده می‌توانید پیگیری کنید.

  12. در قسمت مدارک لازم برای کیملیک ترکیه نوشته شده که به نوماراتاژ هم نیاز است و الان ما این برگه رو نداریم و صاحبخونه هم در سفر هست، چکاری میشه انجام داد؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، از طریق وکالت باید اقدام کنید. و اگر قبول کنند با تماس تصویری و نشان دادن کارت شناسایی ایشون به شهرداری.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، به سایت اداره اقامت باید مراجعه کنید.

  13. به جز مواردی که برای مدارک مورد نیاز برای کیملیک نوشته شده به مدرک دیگری نیاز است؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، با توجه به نوع درخواستی که برای اقامت دارید ممکن است مدارک دیگری هم اضافه شود.

  14. هزینه کیملیک ترکیه الان چقدره؟ شما می تونید برای انجام مراحل گرفتن کیملیک ترکیه به ما کمک کنید؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، اگر منظورتون برآورد هزینه‌ای هست که می‌توانید با آن برای دریافت کیملیک اقدام کنید، بستگی به شیوه انتخابی شما دارد، از طریق خریداری ملک هست یا اقامت دانشجویی و … . با همکاران ما تماس بگیرید راهنماییتون می‌کنند.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، ابتدا به اداره پلیس مراجعه کنید و سپس با برگه‌ای که به شما می‌دهند به اداره مهاجرت.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، بله امکانش هست و روش‌های مختلفی هم برای دریافت کیملیک ترکیه وجود داره.

  15. سلام
    مدارک لازم برای گرفتن کیملیک رو در ابتدا باید به صورت کامل آماده کرده باشیم؟ یا بعدش می تونیم کامل کنیم؟

        1. مشاور ارشد اقامت

          سلام وقتتون بخیر، مدارکتون رو تکمیل کنید و به اداره مربوطه تحویل بدهید.

  16. مراحل گرفتن کیملیک ترکیه همین مراحلی بود که نوشته بودید؟ دیگه مرحله خاصی نداره؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، باید شرایط شما بررسی بشه و برای هر نفر متفاوت هست. با مشاوران ما تماس بگیرید.

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقتتون بخیر، باید اول خانه‌ای رو اجاره و یا خریداری کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  17. سلام وقت بخیر
    روی کارت کیملیک من اشتباه تایپی وجود داره، باید چکار کنم؟ کجا مراجعه کنم؟

    1. مشاور ارشد اقامت

      سلام وقت شما هم بخیر، بعد از ثبت آدرستون در اداره نفوس، با به همراه داشتن پاسپورت، برگه ثبت آدرس و کارت کیملیک به اداره مهاجرت مراجعه می‌کنید، و با پرداخت هزینه کارت، یک کارت جدید برای شما صادر می‌شود.

  18. من دو سال پیش کارت کیملیک داشتم و به خاطر کرونا دیگه نیومده بودم ترکیه، الان اگه بخوام دوباره اقامت بگیرم شماره کیملیک من همون قبلی هست یا شماره جدید بهم تعلق میگیره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا